5 клас

Історія України

Шановні учні! Обов'язково виконуйте тести, практичні роботи, а також  домашні завдання та надсилайте на мою пошту!!!
Пишіть розбірливо, вказуйте завдання, яке виконуєте.
У зошитах потрібно записати  число та тему уроку, а вже потім - домашню роботу 
09 жовтня Тема: Писемні пам’ятки та їх дослідження.
Прочитати § 6 п.1
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 41 (заповнити схему)
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 43
02 жовтня Тема: Археологічні скарби України. Трипільська культура.
Прочитати § 5 (4)
Оберіть одну з трипільських пам'яток і складіть про неї розповідь.
План розповіді.
1. Що це за предмет.
2. Коли приблизно його було створено.
3. Яке його призначення.
4. Які висновки можна зробити про побут і заняття людей.
30 вересня Тема: Археологічні скарби минулого. Значення археології для дослідження минулого. Як працюють археологи. Культурний шар та археологічна культура.
Прочитати § 5 (1-3)
Виконати завдання ІІІ.
25 вересня Тема: Науки-помічниці історії.
Допоміжні історичні дисципліни. Історичні дослідження як діалог наук (методи природничих наук у історичних дослідженнях)
Прочитати § 4.
Виконати завдання І (2); ІІІ с.31
23 вересня Тема: Практичне заняття.
Критичний аналіз джерел історичної інформації.
Прочитати § 3.
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 22
18 вересня Тема: Джерела історичної інформації. Види історичних джерел.
Прочитати § 3.
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 25(створити хмаринку слів); ІІІ с.26
16 вересня Тема: Історія як наука про розвиток людства.
Прочитати § 2.
Виконати завдання ІІІ ( мислю творчо) с.18.
11 вересня Тема: Вступ. Історія – людини і родини - частина історії України.
Прочитати § 1.
Виконати завдання ІІ (скласти сенкан); ІІІ (1- скласти речення)




























26 травня Тема: Підсумкове оцінювання
ДІАГНОСТИЧНА №4. «РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ»

Група 1. Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ

  1. Розташуйте періоди розвитку людства в хронологічній послідовності (від найдавнішого до найновішого):

a.                  Античність

b.                  Новий час

c) Первісне суспільство

d) Середньовіччя

e) Новітня історія

2.                  Встановіть відповідність між подією та її наслідком:

I.                        Винайдення парового двигуна.

II.                        Прийняття християнства князем Володимиром Великим.

III.                        Проголошення незалежності України в 1991 році.

IV.                        Заснування Києво-Могилянського колегіуму.


a) Поширення освіти та науки в Україні.

b) Початок технічної революції та розвиток промисловості.

c) Зміцнення міжнародного статусу України та розвиток демократії.

d) Поширення християнства на українських землях.

3.                  Поясніть, як розвиток землеробства та скотарства вплинув на спосіб життя первісних людей

Група 2. Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту

4.                  Прочитайте уривок:

"...У 1903 р. стала реальністю мрія людини про політ у небо — брати Райт здійснили успішний політ на літаку. В українське небо перший літак здійнявся в 1910 р. у Києві на Сирецькому іподромі..."

Відповідайте на питання:

a) Чому винахід літака був важливим для розвитку людства?

b) Яке значення мав перший політ літака в Україні?

5. Визначте, які твердження є істинними (І), а які хибними (Х):

a) Первісні люди займалися землеробством і скотарством з самого початку свого існування.

b) Київська Русь була однією з наймогутніших держав Європи в Середні віки.

c) Проголошення незалежності України відбулося 24 серпня 1991 року.

d) Олімпійські ігри були започатковані в Давньому Римі на честь бога Марса.

6. Дайте визначення поняттям:

a) Античність

b) Натуральне господарство

c) Держава

d) Ринкове господарство

Група 3. Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію

7. Розробіть разом план екологічної акції, яку можна провести у вашій школі або громаді

8. Оберіть одну історичну епоху (наприклад, Первісне суспільство, Античність, Середньовіччя, Новий час, Новітня історія). Створіть карту пам’яті, яка відображає головні події, досягнення та особливості цієї епохи

19 травня Тема: Художня культура людства
Прочитати § 34
Виконати завдання ІІІ (2 або 3 на вибір) с. 203
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 197
12 травня Тема: Навчання дітей і наукові знання людства.
Прочитати § 33
Виконати завдання ІІІ (1 або 2 на вибір) с. 196
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 193 (заповнити таблицю)
Тестування Міфологія
05 травня Тема: Міфологія та релігія. Наукове бачення світу.
Прочитати § 32
Виконати завдання ІІІ с. 189
28 квітня Тема: Народи, які живуть на теренах України.
Прочитати § 31
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 182
Виконати завдання ІІІ с. 183
21 квітня Тема: Які правила взаємодії існують у суспільстві.
Прочитати § 30
Виконати завдання: Дослідіть монету як історичне джерело с.173 та виконайте історичну задачу.
Виконати завдання ІІІ (2) с. 177
14 квітня Тема: Людина в спільноті протягом історії.
Прочитати § 29
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" с. 164
Виконати завдання ІІІ (1 - сенкани,2 - створити власну колекцію стікерів).
07 квітня Тема: Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина природи.  
Прочитати § 28
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" (заповнити таблицю) с.157, Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 159
Виконати завдання ІІІ с. 163.
24 березня Тема: Україна: шлях до незалежності.
Прочитати § 27
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 148 (укласти хронологічну таблицю)
Виконати завдання І (2); ІІІ с. 156.
17 березня Тема: Новітня історія: події. постаті. Портрет сучасної епохи.
Прочитати § 26
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" с. 143
Виконати завдання ІІ
10 березня Тема: Новий чавідкриття Америки, революції. передові ідеї і не тільки.
Прочитати § 25
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" с. 137
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 141
03 березня Тема: Середні віки: "темні часи" чи доба прогресу?
Прочитати § 24
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" с. 131.
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 134-135 (усно).
Виконати завдання ІІІ.
24 лютого Тема: Що пам'ятає древній сфінкс.
Прочитати § 23
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" с. 126.
Виконати завдання І (2,3); ІІІ (1).
17 лютого Тема: Поява і розселення людей на Землі. Перші люди на українських  теренах.
Прочитати § 22
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" с. 121.
Виконати завдання ІІ усно.
10 лютого Тема: Підсумкове оцінювання

ДІАГНОСТИЧНА №3. « ІСТОРИЧНА НАУКА ТА ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ»

Група 1. Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ

  1. Розташуйте події в хронологічній послідовності (від найдавнішої до найновішої):

a) Діяльність Геродота.

b) Княжа доба Русі-України і Королівства Руського.

c) Видання журналу "Кіевская старина".

d) Заснування Харківського університету.

e) Робота Михайла Грушевського у Львові.


  1. На карті України позначте:

  • Місце розташування давнього міста Херсонес.

  • Регіони, де проживали скіфи за часів Геродота.

  • Міста, в яких було засновано університети в XIX столітті

  1. Поясніть, чому Геродота називають "батьком історії" та яке значення має його праця для вивчення історії українських земель


Група 2. Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту

  1. Прочитайте уривок:

"...Михайло Грушевський (1866–1934 рр.) – найвидатніший представник української історичної науки. Він створив фундаментальну працю "Історія України-Руси" у 10 томах, де висвітлив історію українських земель від давнини до XVII ст..."

Відповідайте на питання:

a) Яке головне наукове досягнення Михайла Грушевського?

b) Чому його вважають "батьком української історичної науки"?


  1. Визначте, які твердження є істинними (І), а які хибними (Х):

a) Міфи є достовірними історичними джерелами, які не потребують перевірки.

b) Літописи княжої доби є цінним джерелом для вивчення історії Русі-України.

c) Геродот у своїх працях описав територію сучасної України та її народи.

d) Михайло Грушевський був першим президентом незалежної України.


  1. Дайте визначення поняття "культура пам’яті" та наведіть приклад її прояву в сучасному суспільстві

Група 3. Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію

  1. Розгляньте ситуацію:

У вашому місті планують встановити пам'ятник видатній історичній постаті. Деякі жителі підтримують цю ідею, інші – проти. Як би ви сприяли досягненню згоди між мешканцями? Які аргументи використали б для підтримки обговорення?


  1. Напишіть лист до майбутніх поколінь, в якому поділіться своїми думками про важливість збереження історичної пам'яті


03 лютого Тема: Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Види пам’яток і пам’ятників. Пам’ятки історії рідного краю.
Прочитати § 20
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 117
Виконати завдання ІІІ (2) с. 118
27 січня Тема: Усна історія.  Історична пам’ять. Культура пам’яті. Формування історичної пам’яті.
Прочитати § 19
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 109
Виконати завдання ІІІ (2) с. 113
20 січня Тема: Міфи в історії.
Прочитати § 18
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=vzmU5dYjVGQ
Виконати завдання ІІІ с. 107
13 січня Тема: Історичні дослідження на теренах України. Видатні українські історики.
Прочитати § 17
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 97
Виконати завдання ІІ; ІІІ с.101
23 грудня Тема: Науковий період розвитку історичних досліджень.
Осередки розвитку історичної науки на українських землях. Наука історія на сучасному етапі. Музеї та архіви.
Переглянути відео-урок https://www.youtube.com/watch?v=ZHg-JEjZJBU
Прочитати § 16
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 92
Виконати завдання ІІІ - усно.
Скласти запитання до теми "Етапи розвитку історичної науки"
16 грудня Тема: Як народжувалась історична наука. Етапи розвитку історичної науки. Описи історії в донаукові часи (від давнини до XVII ст.). Перші історичні описи українських земель. Пам’ятки літописання.
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=z5f68y1RVPc
Прочитати § 15
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 85; 90.
Виконати завдання ІІІ; І (2).
09 грудня Тема: Підсумкове оцінювання
1.          1.  Що таке історичний час? Як його можна уявити?
2.     2. Вкажіть, як час змінюється протягом нашого життя. Напишіть одну подію з вашого минулого, одну з теперішнього, і що, на вашу думку, відбудеться в майбутньому. Намалювати це на стрічці часу.
3. Розгляньте наступні події і вкажіть їх послідовність у часі:
а) Проголошення незалежності України
б) Винайдення механічного годинника
в) Давні єгиптяни створили свій календар
4. Установіть відповідність між значенням років і століть в історичному часі.
386 р.                        Х ст.
1457р.                       ІУ ст.
988 р.                       ХХІ ст.
2019 р.                     ХУІІ ст.
1654 р.                     ХУ ст.
5. Що таке хронологія і чому вона важлива для істориків?
6. Прочитайте уривок:
"Першими годинниками в історії були сонячні пристрої — гномони. Вони складалися з палички, яка вказувала на час за тінню. Пізніше люди почали використовувати водяні і піскові годинники, а потім винайшли механічні."
Вкажіть,який з годинників був створений першим, і як він працював..
7. Прочитайте дату: 24 серпня 1991 року. Що відбулося в цей день? Яке значення ця
подія має для історії України?
8. Уявіть, що ви археолог, який знайшов стародавню карту. Опишіть, що б ви відчули, коли розшифрували місця на ній. Які історичні події ви могли б досліджувати за допомогою цієї карти?
9. Створіть власний "історичний годинник". На ньому покажіть, які важливі події в історії України відбулися в різний час. Напишіть 4-5 подій, розмістивши їх по годинниковій шкалі.
02 грудня Тема: Українські землі на картах упродовж історії.
Прочитати § 13; повторити §§ 8-12 (підсумкове оцінювання)
Виконати завдання І (2); ІІІ (усно).
Які місця в Україні, пов’язані з історичними подіями, ви відвідали з родиною, друзями? Позначте ці події на шкалі часу. Упорядкуйте в зошиті хронологічну таблицю «Моя історична подорож у просторі»:

Дата подорожі

Місце відвідування

Назва пам’ятки

25 листопада Тема: Як пов'язані історія і простір.
Прочитати § 12
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 71.
Виконати завдання ІІ
18 листопада Тема: Історія світу та України на лінії часу.
Прочитати § 10-11 п. 4
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 64, 65 (заповнити таблиці).
Виконати завдання ІІ
Підготувати до уроку контурну карту "Україна "
11 листопада Тема: Способи упорядкування історичного часу.
Способи упорядкування хронологічних даних: лінія часу, хронологічна таблиця, синхронізована таблиця.
Прочитати § 10-11 п. 1-3
Переглянути відео, презентацію
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 61; 62; 63
04 листопада Тема: Розвиток систем літочислення.
Прочитати § 9.
Виконати завдання І (2); ІІ (1,2); ІІІ (1,2)
21 жовтня Тема: Час в уявленнях людини протягом історії.
Прочитати § 8.
Виконати завдання І (2); ІІ (1); ІІІ
14 жовтня Урок узагальнення
Прочитати § 7.
Виконати завдання 1 с. 47, 2 с. 48
Напишіть, чому важливо знати історію своєї родини та країни. Як це допомагає зрозуміти минуле?
07 жовтня Тема: Писемні пам’ятки, фольклор і сучасні візуальні джерела про історію.
Прочитати § 6.
Виконати завдання ІІ, ІІІ с. 46







































































Немає коментарів:

Дописати коментар