10 клас

Історія України                          
Всесвітня історія та Визначні постаті нижче
28 травня Тема: Підсумкове узагальнення
Скласти кросворд
28 травня Тема: Узагальнення за другий семестр
Повторити основні терміни, дати, поняття.
23 травня Тема: Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Україна в роки Другої світової війни»
Виконати завдання на дошці падлет 
21 травня Тема: Узагальнення: з розділу «Україна в роки Другої світової війни» Повторити основні терміни, поняття, дати.
Пройти тестування
20 травня Тема: Практичне заняття. Війна в пам’ятниках рідного краю. Війна в об’єктиві камери. Скласти паспорт об'єктів за заданим алгоритмом


 

Фото монумента

Назва пам’ятника, пам’ятного знака  
Вид пам’ятки
Дата спорудження
Автор
Місце знаходження
Якій події чи особі присвячений

  Виконати навчальний проект  "Воєнне повсякдення: люди і долі"; "Війна в об’єктиві камери". падлет
19 травня Тема: Образотворче мистецтво. Музика та кіно. 
Повторити  § 30-35
Пройти тестування
16 травня Тема: Культура в роки війни. Література. Освіта і наука.
 Опрацювати § 35 п. 3,4. 
Виконати завдання 1,2,3,4. 
14 травня Тема:  Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Ціна війни 
Скласти історичний портрет відомих українців, які здобули славу у роки Другої світової війни.
13 травня Тема: Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. 
Опрацювати § 35 п.2. Повторити основні дати, терміни,  § 31-35.
09 травня Тема: Завершення бойових дій на території України. Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. 
Опрацювати § 35 п.1
Виконати завдання: заповнити пропуски в реченнях, розгадати кросворд.
Причинами Другої світової війни були :
1.
2.
3.

Партійно-державне керівництво СРСР, очолюване Й.Сталіним __________р. уклало із Німеччиною пакт Молотова-Ріббентропа, підкріплений таємними домовленостями щодо перегляду кордонів та розподілу сфер впливу в Європі . він передбачав:__________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Забезпечивши собі війну на один фронт Німеччина _______________р. напала на Польщу. Цією подією розпочалась Друга світова війна.
СРСР вступив у Другу світову війну _________________р. нападом на Польщу. Після 12-денного маршу і коротких боїв з польськими частинами Червона Армія вийшла на Західний Буг і Сян, де й зупинилася . 22 вересня було встановлено попередню демаркаційну лінію між військами агресорів, а
28 вересня СРСР і Німеччина підписали ________________________________
та таємні протоколи про поділ сфер впливу і співпрацю між двома державами. Цей договір зафіксував розділ Польщі й уточнив лінію радянсько-німецького кордону. Переважна більшість території Західної України увійшла до складу СРСР.
____________________ р. радянські війська перетнули Дністер і вступили на територію Бессарабії й Північної Буковини, майже не зустрівши там опору.
________________ р. Німеччина, порушивши радянсько-німецький договір 1939, напала на СРСР. Німецькі війська наступали у трьох головних напрямках:
- група армій “Північ ” – на ____________
- група армії “Центр ” – головний удар на ____________
- група армії “Південь” – на __________
_______________р. - найбільша танкова битва початкового періоду війни в районі Луцьк-Броди-Рівне, у якій взяли участь з обох сторін близько 2 тис. танків. Німеччина планувала захопити Україну за декілька тижнів, однак в реальності Україна була захоплена за 13 місяців.
______________ р. німецько-фашистські війська захопили місто Свердловськ Ворошиловградської області – останньої території України. Німецький план «блискавичної війни» було зірвано і війна набула затяжного характеру.
Кросворд
1. Звільнення кого-небуть або що-небуть з неволі, полону, ув’язнення; звільнення.
2.Території якої держави в міжвоєнний період були розділені між СРСР, Румунією, Польщею та Чехословаччиною.
3. Битва, яка дала початок корінного перелому в ході Другої світової воєн.
4. Перший населений пункт визволений на території України
5. Місто, визволене 23 серпня 1943 р.
6. Умовна назва піхотних підрозділів Червоної Армії, які були сформовані з цивільного населення окупованих територій після їх звільнення. В бій вводились не підготовленими, без належної амуніції та зброї.
7. Місто, яке було визволене 6 листопада 1943 р.
8. Плацдарм, де були розбиті німецькі війська та прорваний Східний вал.
9. Примусове переселення, вигнання чи висилка з постійного місця проживання або з держави окремих осіб чи народів.
10. Останній населений пункт, який був визволений у межах сучасних кордонів України.
11. Відступаючи з Лівобережної України і Донбасу, німці проводили політику ...
12. У визволенні Києва разом із радянськими військами брала участь і ...
13. У 1943 р. рейд у Карпати здійснило партизанське з'єднання під командуванням ...
14. ІІІ надзвичайний Великий збір ОУН (Б) відбувся ...
15. Корсунь-Шевченківську операцію називали ...  

07 травня Тема: Депортація кримських татар та інших народів Криму. 
Опрацювати §34 (п.3). 
Виконати завдання 1,3. с. 245.
Пройти тестування
06 травня Тема: Битва за Дніпро. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України.
Опрацювати §34 (п. 1). 
Продовжувати складання таблиці
Пройти тестування
02 травня Тема: Бої на Лівобережжі влітку - восени 1943 р. Чорносвитники.
Опрацювати §34
Повторити основні терміни, дати.
30 квітня Тема: Бойові дії 1942–1943 рр. 
Опрацювати §34 (п. 1). 
Почати складати табличку: Дата Подія Результат 
Пройти тестування
30 квітня Тема: Радянський партизанський рух. 
Опрацювати § 33 (п.1). 
Виконати завдання 1, 3, 4.
Пройти тестування
25 квітня Тема: Український визвольний рух. Українсько-польське протистояння. 
Опрацювати § 33 (п.3)
Пройти тестування
23 квітня Тема: Українська повстанська армія. Українська головна визвольна рада.  
Опрацювати § 33 (п.2). 
Скласти  сенкан та історичний портрет ШухевичК. Осьмак
22 квітня Тема: Опір окупантам. Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ. 
Опрацювати § 31 (п.4). 
Виконати завдання 4,5.
21 квітня Тема:  Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні. 
Опрацювати § 32 
1) Скласти історичний портрет Олени Вітер.
2) підготувати презентацію.
18 квітня Тема: Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори.   
Опрацювати § 32 (п.3). 
Виконати завдання 1, 3 
16 квітня Тема: Окупація України військами Німеччини та її союзниками.  Новий порядок. 
Опрацювати § 32 (п. 1.2).
Пройти  тестування
15 квітня Тема: Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика «випаленої землі» та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму. 
Опрацювати § 31 (п. 2,3). 
Виконати завдання 1,3 с. 217, 
скласти таблицю "Військові події 1941-1942рр."   Дата  Подія

Таблиця

11 квітня Тема: Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни. 
Опрацювати § 31(п.1). 
Опрацюйте додаткову інформацію та сформулюйте короткі тези щодо становища України напередодні німецько-радянської війни. 
Дати відповідь на питання: Яких прорахунків припустилося радянське керівництво на чолі з Й. Сталіним? 
Виконайте тестування 
Додаткова інформація

Зміни у промисловості й сільському господарстві спрямовували не тільки на зміцнення економіки, а й для посилення військової могутності СРСР.

Зростала чисельність Червоної армії. Упродовж січня 1939 - червня 1941 р. було сформовано 125 нових дивізій, а загальна чисельність військ становила майже 5 млн осіб. Значну увагу приділяли підготовці військовослужбовців. В УРСР зосереджувалось майже 50 % військових шкіл та училищ СРСР. Водночас командний склад Червоної армії зазнав великих втрат через політичні репресії. В УРСР було репресовано понад 15 тис. офіцерів.
        Аби стимулювати трудящих до високих здобутків у праці, Верховна Рада СРСР у 1938 р. затвердила положення про звання Героя Соціалістичної Праці. Були засновані медалі «За трудову доблесть», «За трудову відзнаку». Водночас влада приділяла увагу зміцненню трудової дисципліни. До порушників запроваджували жорсткі види адміністративних покарань.
       На виробництві перед війною введено надзвичайний стан. 26 червня 1940 р. ВР СРСР ухвалила Указ "Про перехід на восьмигодинний робочий день, на семиденний робочий тиждень", було скасовано вихідні, робітникам і службовцям заборонялося самовільно залишати підприємства, поширювалося використання примусової праці. Передбачалося суворе покарання за прогули, запізнення на роботу, за випуск недоброякісної продукції. Посилилися репресії.
       На початку квітня 1940 р. указом «Про державні трудові резерви СРСР» запроваджувалася мілітаризація молоді країни через мережу спеціальних училищ і шкіл. Створювалися державні запаси продовольства, але розташовані вони були невдало, а тому використати їх під час війни змогли лише частково, оскільки більшість було захоплено фашистами. У зміцненні обороноздатності Радянського Союзу значну роль відігравала Україна. Нарощувався економічний, потенціал, на який спиралася оборонна промисловість:
• зріс видобуток вугілля з 69,1 млн тон у 1937 р. до 83,8 млн тон у 1940 р.;
• виробництво електроенергії за цей час зросло з 9,5 млрд кВт/год до 12,4 млрд кВт/год;
• продукція машинобудування за цей час зросла в 1,7 разу;
• в Україні було зосереджено велику кількість заводів, які виготовляли продукцію оборонного значення;
• продукція всієї промисловості України зросла в 7,3 разу проти 1913 р., а великої — майже в 10 разів;
• Україна давала більшу частину спеціальних сталей, які використовували на виготовлення військової техніки та зброї.
     Промисловість України переведено на воєнний лад. Перебудовано підприємства транспорту, машинобудування, суднобудування, підприємства хімічної промисловості тощо. Форсованими темпами будували підприємства, що працювали на потреби армії. На заводах Києва, Харкова, Одеси, Миколаєва та інших міст УРСР виробляли різні види озброєння і військову амуніцію.
    Значним був внесок у зміцнення обороноздатності держави науковців. У 1940 р. в Україні працювало 163 науково-дослідних інститути і відділення.

Самостійна робота.
1. На малюнку зображений
А Й. Сталін
Б А. Мельник
В С. Бандера
Г Р. Шухевич

2. Договір про ненапад між СРСР та Німеччиною підписувався терміном на
А 5 років Б 10 років В 15 років Г 20 років
3. Друга світова війна розпочалася з
А нападу Німеччини на Чехословаччину
Б нападу СРСР на Польщу
В нападу Німеччини на Польщу
Г нападу Німеччини на Угорщину
4. Установіть відповідність.
1 С. Бандера
2 С. Тимошенко
3 В. Молотов
4 А. Мельник
А маршал, який очолив війська Українського фронту під час наступу на Західну Україну
Б народний комісар закордонних справ СРСР
В голова Революційного проводу ОУН
Г міністр закордонних справ Третього рейху
Д голова Проводу ОУН
5. Установіть хронологічну послідовність подій.
А вступ Червоної армії на землі Західної України
Б початок Другої світової війни
В підписання договору «Про дружбу і кордони»
Г розкол ОУН
6. Укажіть наслідки політики радянізації Західної України в 1939 – 1941 рр.
1 відновлення демократичних прав і свобод корінного населення
2 заборона діяльності усіх українських партій і громадських організацій
3 масові арешти, утиски церкви, насадження комуністичної ідеології
4 поліпшення умов розвитку української економіки, приватизація
5 створення допоміжних українських збройних сил
6 утворення автономної Західноукраїнської держави у складі УРСР
7 широкомасштабна депортація населення (понад 10 %)
7. На малюнку зображений.
А В. Молотов
Б Й. Сталін
В С. Тимошенко
Г Й. Ріббентроп

8. Найпоширенішим видом репресій на Західноукраїнських землях були
А арешти Б розстріли В депортації Г штрафи
9. У червні 1940 р. СРСР захопив
А Волинь та Галичину
Б Волинь та Бессарабію
В Галичину та Північну Буковину
Г Північну Буковину та Бессарабію

10. Які заходи радянізації західноукраїнських земель у 1939 — 1941 рр. були позитивно сприйняті українським населенням?

  1. Політичні репресії.
  2. Колективізація селянських господарств.
  3. Націоналізація закладів торгівлі та промислових підприємств.
  4. Створення системи соціального забезпечення.
  5. Заборона діяльності партій і громадських об’єднань.
  6. Ліквідація польського та румунського державних апаратів.

11. Установіть хронологічну послідовність подій.
А Пакт Молотова-Ріббентропа
Б Мюнхенська угода
В утворення Молдавської РСР
Г «золотий вересень»
12. Оберіть події початку Другої світової війни, що відбулися у 1939 р.
1 Мюнхенська конференція
2 Договір про ненапад між СРСР та Німеччиною
3 «визвольний похід» Червоної армії
4 депортація українців і поляків
5 утворення Ізмаїльської області
6 масові розстріли у Катинському лісі
7 розпад ОУН


09 квітня Тема: Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939-1940 рр.  
Опрацювати § 30. 
Скласти табличку "Позитивні та негативні наслідки радянізації на західноукраїнських землях.
Пройти тестування
08 квітня Тема: Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. 
Опрацювати § 30 п. 2-4. 
Виконати завдання: 1,3,4,5.
28 березня Тема: Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. 
Опрацювати § 30 п.1. 
Проаналізувати документи с. 201-202. 
Виконати завдання: виписати умови договорів, визначити історичне значення "Договору про дружбу і кордони" між СРСР і Німеччиною.
26 березня Тема: Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Західноукраїнські землі в міжвоєнний період». 
Пройти тестування
21 березня Тема:  Узагальнення за розділом «Західноукраїнські землі в міжвоєнний період».
Пройти тестування
19 березня Тема: Навчальний проект. Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914-1939 рр. 
Підготувати презентацію. 
Повторити § 28-29. 
18 березня Тема: Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Політичне та культурне життя української еміграції. 
Опрацювати § за
 посиланням , конспект. Скласти ментальну карту.
Пройти тестування
14 березня Тема: Карпатська Україна. Карпатська Січ. А. Волошин.  Практичне заняття. «Срібна земля - третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті».
Переглянути , відеопрезентацію
Виконати завдання
12 березня Тема: Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне і економічне життя. 
Опрацювати § 29 п. 1,2,3. 
Виконати завдання: 1,3,4.
11 березня Тема: Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія. Опрацювати § 29 п.4. Переглянути відео
Виконати завдання: Порівняйте розвиток українських земель у міжвоєнний період у складі Польщі та Румунії (Діаграмма Венна).
Пройти тестування
 07 березня Тема: Економічне і соціальне становище населення.  Українська кооперація. Просвітні організації краю. Українські політичні організації. УНДО. УВО. ОУН. Є.  Коновалець. 
Опрацювати § 28.
Виконати завдання: 1,3,4,5.
 07 березня Тема:Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація. 
Опрацювати § 28. 
Переглянути відео
Дати відповідь на питання: Чи можна було уникнути запровадження політики пацифікації та осадництва на українських землях? Розкрити питання методом "Прес" "Я вважаю, що ..., тому що ..., , отже... .
05 березня Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Встановлення й утвердження тоталітарного режиму в Україні.»
Пройти тестування
28 лютого Тема: Узагальнення: «Встановлення й утвердження тоталітарного режиму в Україні.» Повторити § 18-26
26 лютого  Тема: Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму.
Опрацювати § 25-26. 
Переглянути презентацію
Виконати завдання: 1,2,3,4 - усно. 
Пройти тестування
Підготуватися до самостійної роботи
 25 лютого Тема: Освіта. Наука.
Опрацювати § 25-26 п.1,2,3.
1) Розкрити питання методом "Прес" "Я вважаю, що особливостями культурно-освітнього процесу доби були..., тому що ..., , отже... .
2) Наведіть по 3 приклади позитивних і негативних результатів більшовицької політики у сфері освіти й науки та дайте свою оцінку цих заходів.
 21 лютого Тема: Практичне заняття. Пропагандистський ідеал радянської людини. Опрацювати § 24. Виконати завдання: 1 -  с. 165; 2 - 166, 3 - с. 167
19 лютого Тема: Навчальний проект. Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління 1920-х рр. в Україні. 
Повторити § 18-23.
18 лютого Тема: Конституція УРСР 1937 року. Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. 
Опрацювати § 23 п.4. Виконати завдання: 1, 2, 3, 4, 6.
Підготувати повідомлення, презентації "Митці Розстріляного Відродження" 
Пройти 
тестування
Тема: 14 лютого  Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. Припинення українізації.  Посилення русифікаторської політики. Розстріляне відродження. 
Опрацювати § 23п.3. 
Переглянути  відео
Пройти тестування
12 лютого Тема: Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр.
Опрацювати § 23 п.2
Скласти 10 тестових запитань. 
11 лютого Тема: Формування культу особи Йосипа Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Масові репресії та їх ідеологічне виправдання. 
Опрацювати § 23 п.1. 
Пройти тестування
07 лютого Тема: Практичне заняття Голодомор мовою документів, свідчень, чисел.
Опрацювати § 22. 
Виконати завдання: 1 -  с. 151; 2,3 - с. 154
05 лютого
 Тема: 
Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни.
Опрацювати § 21 п. 3,4.
Виконати завдання: 1,3,5.  
Пройти тестування
31 січня  Тема: Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі. 
Опрацювати § 21 п.1,2. 
Пройти тестування
29 січня Тема: Створення військово-промислового комплексу. Згортання непу і перехід до директивної економіки.
Опрацювати § 20,
Виконати завдання: 1,3,4,5.
29 січня  Тема: Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. 
Переглянути відео 
Опрацювати § 20
Скласти таблицю "Позитивні та негативні наслідки індустріалізації".
Пройти тестування
28 січня Тема:  Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ).  Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ. 
Опрацювати § 19 п. 4. 
Переглянути 1) відео , 2) відео 
Виконати завдання: 1,2,3 + на 10-12 балів написати есе "Василь Липківський - апостол релігійно-національного відродження" 
 24 січня Тема: Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. М.Скрипник. Згортання та наслідки українізації. 
Переглянути  відео
Опрацювати § 19 п.3. 
Виконати завдання: 4, 6, заповнити таблицю: 
План характеристики                                    Характеристика
Форма
Період здійснення
Основні провідники
Мета
Основні положення
Підсумки, результати
22 січня  Тема: Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності. 
Переглянути  відео
Опрацювати додаткову літературу, скласти тези відповіді на питання + на 9-12 балів за допомогою методу «Прес» доведіть, що суспільну активність громадян поглинула диктатура пролетаріату.
21 січня   Тема: Впровадження непу в УСРР. 
Опрацювати § 19.  
Виконати завдання: 5 с.135.  З допомогою підручника заповнити таблицю: 
Галузь:                                         Основні заходи
Сільське господарство
Промисловість
Торгівля і фінанси
18 січня Тема:  Масовий голод 1921–1923 рр. 
Опрацювати § 18 п.1.  
Виконати завдання: скласти схему за планом: причини голоду, масштаби голоду, заходи влади, організації, що надавали міжнародну допомогу, наслідки, результати. Пройти тестування
15 січня  Тема: Антибільшовицький повстанський рух. (Холодноярська республіка та ін..) Переглянути відео 
Опрацювати додаткову літературу.  Виконати завдання: охарактеризувати Холодноярську республіку за планом: дата утворення, керівники, територія, мета, більшовицька операція «Дело рыцарей леса», причини поразки, наслідки. 
Написати історичне есе на тему: «Людина-легенда чи корисливий бандит »(Н. Махно)
14 січня Тема: Формальний та реальний статус УСРР у «договірній федерації» радянських республік. Утворення СРСР: наслідки для України.  Адміністративно-територіальний поділ УСРР.  Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР.
Опрацювати § 18.  
Виконати завдання: 1,3,4,6
27 грудня Тема: Урок контролю (і корекції)  навчальних досягнень учнів з розділу «Розгортання української революції. Боротьба за відновлення державності". Повторити основні терміни, дати. 
25 грудня Тема: Узагальнення: «Результати Української революції». 
Пройти тестування
24 грудня Тема: Практичне заняття. Портрет Симона Петлюри на тлі епохи. 
Опрацювати § 16.  
Виконати завдання: 1- с.110; 2, 3 - с. 113.
24 грудня Тема: Мистецтво. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. Релігійне життя. 
Опрацювати § 17.  
Виконати завдання: 1,2,3,4,5. Повторити §§ 11-16.
20 грудня Тема: Нові тенденції розвитку культури 1914-1921 рр. Повсякденне життя. Освіта та наука. 
Скласти таблицю
18 грудня Тема:  Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху. 
Переглянути відео 
Опрацювати § 15. 
Виконати завдання: 1,3,4. 
Скласти таблицю "Другий зимовий похід армії УНР", зазначивши: коли він відбувся; мету; сили, що брали участь; результати
17 грудня Тема: Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму. Переглянути відео 
Пройти тестування
13 грудня Тема: Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою - Замостям. Переглянути відео
Опрацювати § 15. 
Виконати завдання: 1. Скласти хронологію подій радянсько-польської війни. 
2. Порівняйте умови Варшавської угоди та Ризького миру. Відповідь оформіть у вигляді таблиці.
11 грудня Тема: Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. Повернення більшовицького режиму. Український націонал-комунізм. 
Опрацювати § 14 п.3,4.
Виконати завдання: 1,3,4,5. 
10 грудня Тема: Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР. Наступ об’єднаних українських армій. Наступ білогвардійських військ на Київ. 
Опрацювати § 13 п.2; § 14 п. 
Переглянути відео
Пройти тестування
06 грудня Тема: Отаманщина. Нестор Махно. Холодноярська республіка. Практичне заняття. «Отаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика». 
Опрацювати § 14 п.1. 
Переглянути презентацію 
Виконати завдання 
Завдання:
Установіть відповідність між іменами історичних діячів та характеристиками їх діяльності.
Імена: 1 Симон Петлюра, 2 Нестор Махно, 3 ДанилоТерпило, 4 Християн Раковський.
А) Український державний, військовий та політичний діяч, публіцист, літературний і театральний критик. Організатор українських збройних сил. Член Генерального секретаріату Української Центральної Ради на посаді Генерального секретаря з військових справ.
Б) Політичний та військовий діяч, командувач Революційної повстанської армії України, керівник селянського повстанського руху 1918–1921 років, відомий анархіст і тактик ведення партизанської війни.
В) Український громадський діяч, революціонер і повстанський отаман Російської імперії, а згодом України. Воював проти більшовиків на території Васильківського, Фастівського, Ржищевського, Обухівського та Переяславського повітів сучасної Київської області, а також на території Чернігівської, Полтавської і Подільської губерній.
Г) Радянський політичний діяч болгарського походження. Був у середині 1923 усунений з посади голови Раднаркому УСРР і призначений послом спочатку до Великої Британії, а потім до Французької республіки, звідки в 1927 усунутий за підривну революційну діяльність.

Опрацювати тексти джерел
За їх матеріалом, а також за додатковими доступними джерелами інформації заповнити таблицю «Отаманщина та повстанський рух в Україні в кінці 1918 – в 1919 році»

Питання для характеристики                 Коротка характеристика

1)    1) Основні причини початку

повстанського руху в Україні

в кін. 1918 – у 1919 рр.

2)Ідейні основи повстанського руху

3)    Отаманщина

4)    3)Боротьба з радянською владою

5)   4) Заходи радянської влади для

придушення повстанського руху


Текст 1.
"Отаманом міг стати всякий, хто хотів. Головним отаманом видавалось посвідчення, що такий-то має формувати "загін", йому давалось кілька мільйонів карбованців, і новий отаман починав свою діяльність. Ніякого, розуміється, ні відчиту, ні контролю, ні відповідальності за гроші й за "свою діяльність" ці "національні герої" за прикладом "головного національного героя" не визнавали".
Зі спогадів В. Винниченка.
Текст 2.
«…Отамани часто виявляли багато геройства і самопосвяти в боротьбі з ворогами, але, виступаючи відокремлено, розпорошували національну енергію, занархізовували життя, деморалізовували національні сили. Сваволя і отаманія у війську часто зводили нанівець плани командування. Відтак на території, номінально підконтрольній урядові УНР, майже повністю занепав режим центральної та місцевої влади, коли владні функції перебрали на себе військові керівники, які практично нікому не підкорялись і своїм свавіллям дискредитували Директорію УНР. Наслідком цього стало виникнення окремих "отаманських республік" - Млієвська (отамана Голого), Летичевська (отамана Волинця) та ін. Влада над українським селом перейшла до отаманів, а Україна розпалась на мікродержави, кожна з яких була не більше повіту, але називалася "республікою", мала свою "політику", "армію" та "фронт". Наслідком був розпад України на приблизно 120 окремих республік, що, попри інші чинники, сприяло поразки українських національно-визвольних змагань…»
Текст 3.
«Ідеологічного забарвлення селянському повстанському руху надавали різні політичні партії, що діяли в Україні. З 1919 р. у ньому чітко простежується три напрямки: «уенерівські», що виступали за владу Директорії УНР, «анархо-махновські», а також ті, що не мали чіткого політичного забарвлення.
Попри загальне антикомуністичне спрямування, селянська повстанська ідеологія становила набір розрізнених гасел, що виникали відповідно до ситуації. Вимоги політичного характеру все більше поступалися соціально-економічним. Більшість селянства виступала під гаслами «Мир – хатам, війна – палацам!», «Землю – селянам!».
Текст 4.
«…Хоча більшість учасників повстанських загонів складали вихідці з бідняцького та середнього прошарків селанства, більшовики охрестили їх «куркулями» та «бандитами». Усвідомлюючи масштабність внутрішньої загрози, радянська влада використовувала найбрутальніший арсенал засобів для боротьби проти повстанців. У місцевостях, охоплених повстанським рухом, запроваджувався інститут заручників та кругова порука населення за будь-яке заворушення проти радянської влади. У випадках відвертої непокори та ворожості населення до більшовиків, останні вдались до повного знищення сіл. Зокрема, за підтримку повстанців тільки у Васильківському повіті на Київщині у 1920 р. були зруйновані села Ковалівка, Триліси, Сидори, Маринці та Дрозди. Восени 1920 р. під час придушення селянського повстання в районі ст. Мордаровка–Затишшя–Веселий Кут–Розільна більшовики розстріляли 224 особи і спалили село Гедеримівку.»
04 грудня Тема: Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм. Формування державної системи УСРР. Політика воєнного комунізму. Червоний терор. 
Опрацювати § 14 п.1. 
Пройти тестування
29 листопада Тема: Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика. 
Опрацювати § 12 п.2,4. 
Виконати завдання: 1,2,3.
27 листопада Тема: Український національний рух у Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання. Військова присутність Антанти на півдні України. 
Опрацювати § 12 п.3; § 13 п.3. 
Переглянути відеовідео
Скласти ментальну карту 
26 листопада Тема: Початок польсько-української війни. Українська Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. 
Опрацювати § 13 п.2. 
Виконати завдання: 1,3,4. Написати есе «Державотворчі процеси ЗУНР: причини невдач».
22 листопада Тема: Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР.  Державне будівництво.  Є. Петрушевич. 
Опрацювати § 13 п.1. 
Виконати завдання: 5,7
20 листопада Тема: Антигетьманське повстання і відновлення УНР.  Директорія. 
Трудовий конгрес. С. Петлюра. 
Опрацювати § 12 п.1. 
Виконати завдання: на с. 80. 
Пройти тестування
19 листопада Тема: Зародження повстанського руху. Кримські крайові уряди.  Спроби приєднати Крим до України. 
Переглянути відео 
Опрацювати § 11 п. 3, скласти опорний конспект.
15 листопада Тема: П. Скоропадський. Українська Держава. Внутрішня та зовнішня політика. 
Опрацювати § 11. 
Виконати завдання: 1,3,4,5,6.
13 листопада Тема: Урок контролю (і корекції)  навчальних досягнень учнів з розділу "Початок української революції» 
Пройти тестування
12 листопада Тема: Узагальнення: «Українська революція». 
Пройти тестування
8 листопада Навчальний проект. Питання суверенності, соборності й територіальної цілісності України під час революції в світлі історичних джерел. 
Опрацювати матеріал джерел з історії України, систематизувати інформацію. Визначити зміст понять суверенності, соборності й територіальної цілісності України в контексті тих подій. Документи:
1. Відозва українського революційного комітету.
2. Перша відозва ЦР.
3. Доповідна записка делегатів УЦР з питань автономії України.
4. Перший Універсал УЦР.
5. Другий Універсал.
6. З декларації Генерального секретаріату про інновації в галузі народної освіти.
7. З постанови ІІІ Українського національного з'їзду Київщини про землю.
8. Офіційне пояснення Генерального Секретаріату щодо земельної справи.
9. Третій Універсал.
10. ІУ Універсал.
6 листопада  Практичне заняття Державне будівництво Української Центральної Ради:  здобутки і прорахунки. 
Скласти таблицю І) - "Здобутки й прорахунки УЦР у державотворчому процесі";  
ІІ) - дослідити, що стало причиною падіння УЦР та визначити її історичне значення; ІІІ) - руйнівники міфів "Міфи про Українську революцію", з'ясувати М. Грушевський  - перший президент України: міф чи реальність? . 
5 листопада Тема: Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. 
Опрацювати § 9 п. 4.
Пройти тестування
25 жовтня Тема: Мирний договір УНР з Центральними державами. Практичне заняття «Джерела про Брестський мирний договір». 
Опрацювати § 9 п. 3; § 10. 
Виконати завдання: 1 с. 66; 2 с. 68; 3 с. 69.
"Як працювати з текстовими джерелами" 9-11класи:
1. До якого виду належить документ (погляд очевидця; свідчення учасника подій; газетне повідомлення; погляд дослідника; офіційний документ).
2. Що це за документ? (запис у щоденнику; приватний чи офіційний лист; спогади; публічне звернення чи заклик; політичний документ: звіт, протокол, урядова постанова, декларація тощо; уривок з історичного дослідження)
3. Хто його автор? Яка політична, національна, етнічна, службова належність автора? Чи впливає це на ставлення до подій? Чи був автор очевидцем описаних подій, чи брав у них участь?
4. Коли з'явилося джерело? Чи був документ написаний у той час, коли сталася подія, відразу після неї чи через певний час?
5. Автор просто повідомляє про ситуацію, передає інформацію або описує те, що сталося, чи документ містить погляди висновки і рекомендації?
6. Чи є в документі які-небудь твердження чи фрази, які б свідчили про уподобання автора, про точки зору?
7. Чи є в тексті факти, що дозволяють вважати цей документ достовірним джерелом інформації?

23 жовтня Тема: ІV Універсал УЦР: проголошення незалежності  УНР. Більшовицько-російська окупація України. 
Опрацювати § 9 п.1,2. 
1) Висловить власну позицію, використовуючи метод «займи позицію»: як ви вважаєте, бій під Крутами  – це героїзм чи трагедія? (відповідь аргументуйте) 
2) У чому полягало історичне значення ІV Універсалу?
22 жовтня Тема: Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. 
Опрацювати § 8, п.3,4; § 9 п. 1. 
Виконати завдання: 5 с. 57. 
Переглянути презентацію
Пройти тестування
18 жовтня Тема:  Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська народна Республіка. Кримськотатарський національний рух. 
Переглянути відео 
Опрацювати § 8. 
Виконати завдання: 1,2,3 + на 9-12 балів дати відповідь на питання методом "Прес": Чи згодні ви з твердженням, що Кримська Народна Республіка була одним із перших у світі проектів демократичної республіки?"
16 жовтня Тема:  Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь січових стрільців. 
Опрацювати § 8. 
Виконати завдання: написати  внутрішня -  зовнішня робота УЦР; дати відповідь на питання "Якими є прорахунки УЦР на початковому етапі становлення української державності?
Пройти тестування   
15 жовтня Тема: Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28-31 жовтня 1917 р. ІІІ Універсал УЦР. 
Переглянути презентацію 
Опрацювати § 8. 
Виконати завдання: написати результати проголошення ІІІ Універсалу позитивні та негативні. 
Пройти тестування
11 жовтня Тема: ІІ Універсал УЦР. Виступ самостійників. 
Опрацювати § 7. 
Виконати завдання: 1,2,3. 
За списком учні перщої підгрупи виконують завдання 1, а другої - 2.
Потрібно довести свою позицію: 1) Зайняти та довести позицію прихильників або противників ухвалення ІІ Універсалу; 2) У політичному сенсі ІІ Універсал як компроміс між ЦР і ТУ - це крок уперед чи назад? Доведіть свою позицію.
09 жовтня Тема:   Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Української Центральної Ради. Генеральний секретаріат. 
Опрацювати § 6. 
Виконати завдання: 1,2,3,6,7.
08 жовтня Тема: Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво. 
Опрацювати § 6 (п.1,2). 
1. Визначити роль Українського національного конгресу в розгортанні революції. 
2. Скласти план розповіді "Як УЦР стала провідною політичною силою в Україні".
04 жовтня Тема: Практичне заняття. Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій. 
Опрацювати § 5 (п.3,4). 
Виконати завдання: опрацювати документи, дати відповіді до них.
Мовою джерела. Із програми Української партії соціалістів-революціонерів:

«Українська партія соціалістів-революціонерів вважає, що до загальнолюдських ідеалів ведуть національні шляхи, вважає необхідним підтверджувати перетворення Російської держави на федерацію територіально-національних автономних одиниць з забезпеченням в їх межах прав й інтересів нацменшин...»

1. Яку політичну мету ставила УПСР?

Мовою джерела. Із програми Української соціал-демократичної робітничої партії:

«...боротися проти національного гніту за рівні права всіх націй, твердо обстоювати право націй на самовизначення, за такі політичні інституції, які забезпечували б їй вільний культурний і громадський розвиток...»

Мовою джерела. Із програми Української партії соціалістів-федералістів:

«...б) повного волею вживати своєї мови у всіх приватних товариствах і школах; в) повного волею заснувати товариства культурні й об’єднуватись в національно-культурні спілки; ... д) заснування казенних шкіл з наукою на рідній мові...»

1. Які ідеї були притаманні політичним партіям УПСФ та УСДРП: автономістські чи самостійницькі? Наведіть аргументи на підтвердження своєї думки.

Мовою джерела. Із програми Української партії самостійників-соціалістів:

«Українська партія самостійників-соціалістів є партія працюючої маси українського народу. ... визнає соціалістичний ідеал... В справі державній партія стоїть на ґрунті повної незалежності Української Народної Республіки.

В основу закону мусить бути покладена конечна мета: націоналізувати землі, зробити їх національною власністю всього народу українського. Кожний член української нації, що живе з землі, бере її тільки до уживання, скільки може обробити її власними руками, без наймита».

1. Які ідеали відстоювала УПСС?

Мовою джерела. Із програми Української демократичної хліборобської партії:

«...в найважливішій для нас справі земельній ми мислимо вільну хліборобську Україну як край високорозвиненого ... фермерського господарства. Ми будемо йти до того, щоб зникли якнайшвидше величезні поміщицькі латифундії, ... (їхнє місце мали зайняти) хутори трудового українського селянства...»

1. Яка галузь економіки мала забезпечити добробут української держави? Відповідь обґрунтуйте.

2. Визначте, яка з партій мала найрадикальніші вимоги. У чому вони виявилися?

3. Яка ідея щодо форм державності була панівною в українському політикумі?

02 жовтня Тема: Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. 
Опрацювати § 5(п.1,2). 
Виконати завдання: скласти схему: мета,  причини, привід, рушійні сили.
01 жовтня Урок контролю (і корекції)  навчальних досягнень учнів з розділу "Україна в роки Першої світової війни": 
Пройти тестування
27 вересня Узагальнення: "Україна в роки Першої світової війни" 
Пройти тестування
25 вересня Тема: Навчальний проект.  Культурно -просвітницька діяльність УСС.
На наступний урок потрібно підготувати проект за темою "Культурно -просвітницька діяльність УСС". За списком потрібно поділитися на 2 групи. Ви можете представити його у формі презентації, де кожен окремий слайд буде захищати один учень. Починайте з питання створення легіону, а далі ваше право.
Пройти тестування
24 вересня Тема: Практичне заняття. Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати.
Опрацювати § 4. 
Виконати завдання: 1,2,3.
20 вересня  Тема:  Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр. 
Опрацювати § 2. 
Виконати завдання: 5.
Пройти тестування
18 вересня  Тема: Практичне заняття. Українські січові стрільці – перше у вітчизняній історії національне військо. 
Опрацювати § 3. 
Виконати завдання: 1,2 с. 25-26
17 вересня  Тема: Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці.
Опрацювати § 2. 
Скласти ментальну карту "Перша світова війна"
13 вересня  Тема: Воєнні дії на території України в 1916-1917 рр. 
Опрацювати § 2. 
Виконати завдання: 1,3,4.
11 вересня Тема: Воєнні дії на території України в 1914-1915 рр. 
Опрацювати § 2. 
Схарактеризувати російську політику в Західній Україні  в 1914-1915 рр. за планом: 
1) назва й адміністративно-територіальний устрій утворення російської влади; 
2) керівник; 3) головне завдання окупаційної адміністрації; 4) політика щодо українців та причини такої політики; 5) політика щодо інших етнічних груп; 6) церковна політика.
 10 вересня Тема: Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада.  
Опрацювати § 2. 
Вивчити основні терміни, поняття, заповнити таблицю
06 вересня Тема: Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. 
Опрацювати § 1 
Заповнити таблицю с.11
 04 вересня Тема: ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр. 
Опрацювати с.5-8; скласти стрічку часу.
  03 вересня 
Тема: Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. 
Опрацювати вступ с. 5

Всесвітня історія
29 травня Тема: Урок підсумкового узагальнення знань.
Скласти кросворд
22 травня Тема: Досягнення науки і техніки, їхній вплив на повсякденне життя. Основні ідеї й течії у розвитку культури. Масова культура. Кіно. Олімпійський рух .
Опрацювати § 33-34. 
Виконати завдання: скласти таблицю
15 травня Тема: Узагальнення та тематичний контроль до розділу 6 та 7. 
Пройти тестування
07 травня Тема:  Капітуляція нацистської Німеччини та її союзників. Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. 
Опрацювати § 31. 
Пройти тестування
01 травня Тема: Хід війни в 1943 – 1944 рр. Дипломатія часів війни. Людина під час війни. 
Опрацювати § 30. 
Виконати завдання ІІ(1), ІІІ(1) с. 187. 
Пройти тестування
24 квітня Тема: Практичне заняття. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія та доля ув'язнених у німецьких концтаборах та їх доля. 
Переглянути презентація та відео: про  остарбайтерів про нацистські концтабори
Опрацювати додаткову літературу, дати відповіді на питання:
1) Зробіть висновки про методи, які застосовували нацисти на окупованих територіях для залучення іноземної робочої сили до німецької економіки, а також про умови праці й побуту остарбайтерів, використовуючи історичні джерела. 
2) Як було вирішено питання концтаборів після їх звільнення від нацистів? 
3) Якою була доля в'язнів концтаборів після звільнення?
17 квітня Тема: Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання. Голокост.  Праведники народів світу. 
Опрацювати § 28, 29.
Виконати завдання с. 173 - ІІ (3), ІІІ (2); с. 180 - ІІІ (2).
10 квітня Тема: Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика основних періодів війни. Театри воєнних дій. 
Опрацювати § 27. 
Виконати завдання ІІ (2).
Пройти тестування
27 березня Тема: Підготовка СРСР/СССР до військового вторгнення в Європу. Пакт Молотова – Ріббентропа. 
Опрацювати § 26. 
Виконати завдання   ІІІ(3) с. 158
Пройти тестування
20 березня Тема: Утворення вогнищ війни. Мюнхенська угода. 
Антикомінтернівський пакт. 
Опрацювати §  25. 
Виконати завдання ІІІ (2,3) с. 154
13 березня Узагальнення та тематичний контроль до розділу 4 та 5. 
Пройти тестування
06 березня Тема: Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Основні аспекти Близькосхідної проблеми. Латинська Америка у 1920 – 1930-х рр. Опрацювати § 22, 23. Повторити § 17-23.
Переглянути презентацію
Пройти тестування
27 лютого Тема: Китай. Індія. Японія. Практичне заняття №5. Портрет національного лідера на тлі епохи.
Опрацювати § 20. 21.
Скласти ментальну карту, історичний портрет.
20 лютого Тема: Режим Горті в Угорщині. Югославія
Практичне заняття №4. Центрально-Східна Європа: вибір між демократією та авторитаризмом. 
Перегляньте  відео
Пройти тестування
12 лютого Тема: Румунія та Болгарія в міжвоєнні роки. 
Опрацювати § 18. 
Скласти структурно-логічну схему "Політичний розвиток Болгарії у 1920-1930-ті рр." Перегляньте відео
Дати відповідь на питання "Як ви вважаєте, який шлях обрали дані країни після Першої світової війни: авторитарний чи демократичний. Свою думку обгрунтуйте, наводячи конкретні факти".
06 лютого Тема: Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Чехословацька республіка.
Опрацювати § 17. Переглянути  відео
Пройти  тестування(запитання та відповіді записувати в зошит).
30 січня Тема: Узагальнення та тематичний контроль до розділу 3. 
Пройти тестування 
 
23 січня Тема:   Виклики міжвоєнного часу. Європа перед вибором між демократією та тоталітаризмом. Громадянська  війна в Іспанії.
Опрацювати § 15. Переглянути  відео
Дати відповідь на питання:  Які уроки, на Вашу думку, повинне винести людство з історії тоталітарних режимів? (письмово). 
Пройти тестування
16 січня Тема: Практичне заняття №3. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю
Ознайомтеся з наведеними нижче уривками з історичних джерел. Які ознаки тоталітаризму висвітлені в них?
 «Назвати основні ознаки сталінського тоталітаризму... — означає перерахувати звичайні характеристики військової організації. Радянська Росія перетворилася на державу-гарнізон, у якій кожен насправді перебував в армії».
Р. В. Деніелз, англійський історик (Daniels R.V. Is Russia refomable?: Change a resistance from Stalin to Gorbachev. — Boulder; London, Westview Press, 1988. — P. 20-21)

 «Уряд має законодавчо оформити такі положення: 1) єдиною політичною партією в Німеччині є Націонал-соціалістична німецька робітнича партія; 2) той, хто підтримуватиме іншу партію чи організує іншу партію, буде покараний за вироком суду тяжкими роботами до трьох років чи ув’язнений на строк від шести місяців до трьох років.
Берлін, 14 липня 1933 р. Канцлер Адольф Гітлер» (John М. Thompson, Kathleen Hedberg. People and Civilizations. A World History. — Ginn and Company, 1977. — P. 681)

• Розгляньте фото. Що зафіксувала фотокамера?


• Що для Вас особисто символізують люди в протигазах?
• Чи можливо проявити індивідуальність в умовах, коли особистість змушена розчинятись у натовпі?

Оборона піонерів. Фото В. Булли. 1937 р.
(Фотознімок вважають утіленням образу тоталітарного суспільства). 
Розгляньте малюнок. Яку ознаку тоталітарного режиму він відтворює?
• Чим Ви можете пояснити велику увагу, яку тоталітарні режими приділяли інформації та медіа?
• Чи відомі Вам приклади інформаційних воєн проти власного народу та проти іноземних держав, що відбуваються в сучасному світі?

• Від яких, на Вашу думку, моральних якостей має бути зроблене «щеплення», щоб особистість перетворилася на homo totalitaricus — особливий тип людей, сформований тоталітарним режимом? Ознайомтеся з наведеними нижче уривками з історичних джерел.
 «Щоб брати участь в управлінні тоталітарною державою, недостатньо бути готовим прийняти на віру добрі наміри для негідних вчинків: людина повинна бути здатною з власної волі порушити будь-яку моральну норму, яку вона колись знала, якщо це необхідно для досягнення поставленої мети».
Фрідріх Гаєк, австрійський економіст (Хайек Ф. А. Дорога к рабству // Новый мир. — 1991. — №8. — С. 194-195)

 «Раніше ми зазвичай казали: це правильно чи неправильно. Тепер ми повинні ставити запитання: що сказав фюрер? Ми гордо зобов’язані визнавати вищим проявом нашого народного духу закони, освячені Адольфом Гітлером». Ганс Франк, нацистський міністр юстиції (John М. Thompson, Kathleen Hedberg. People and Civilizations. A World History. — Ginn and Company, 1977. - P. 682)

 «Я докладаю нелюдських зусиль, щоб просвітити цих людей... Вони мають зрозуміти, що стануть зрілими, лише підкоряючись. Коли вони навчаться коритися, вони повірять у те, що я кажу, і тоді підуть маршем, стрункими колонами під мою команду».

Беніто Муссоліні (Смит Д. Муссолини. — М.: ИнтерДайджест, 1995. — С. 76)

 «Хвала Сталіну! Сталін сяє, як сонце. Сонце сяє лише вдень, а Сталін сяє вночі та вдень!»
(Гасло з радянського плакату)

•  Сформулюйте, чим принципово відрізняється зображена на схемі система взаємозв’язків між владою й людьми в демократичному суспільстві та в умовах тоталітарного режиму.Проаналізуйте схеми.

Тоталітарний режим

Демократичний устрій

26 грудня Тема: Радянський Союз. Особливості комуністичного  тоталітарного режиму. 
Опрацювати § 14. 
Переглянути відео 
Пройти тестування
19 грудня Тема: Німеччина. Становлення Веймарської республіки. Прихід до влади нацистів. 
Опрацювати § 13. 
Дати відповідь на питання: "Яку роль в історії Німеччини відіграла Веймарська республіка?" 
Скласти ментальну карту.
12 грудня Тема: Італія після Першої світової війни. Фашистський режим Б.Муссоліні. Корпоративна держава. 
Опрацювати § 12. 
Виконати завдання: складіть тези на тему "Прихід до влади фашистів в Італії. Фашизація країни"; завдання  ІІ (2) с. 81.
05 грудня Тема: Франція в 1920 – 1930-х роках. 
Опрацювати § 11. 
Скласти ментальну карту. 
Виконати завдання: ІІ (2).
28 листопада Тема: Велика Британія в 1920 – 1930-х роках. 
Опрацювати § 10. 
Виконати завдання: 1) Визначте та запишіть у зошити позитивні та негативні наслідки Першої світової війни для Великої Британії; 
2) Страйк шахтарів - скласти структурно-логічну схему: причини, хід, наслідки та результат. 
3) Користуючись текстом підручника с. 65-66, заповніть таблицю. 
Реформи Д. Ллойд Джорджа (1918 – 1922)

                                         Сфери               Заходи

         Мета: переведення економіки на мирні рейки
 1. Промисловість і фінанси
2. Сільське господарство
3. Виборча реформа
4.  Соціальна сфера

4) Виконати історичний диктант
Історичний диктант.
1) Демократична партія та В. Вільсон у 1917 р. оголосили курс на здобуття… 
2) Економічна криза у США тривала протягом… 
3) Період 1922 – 1929 рр. в історії США отримав назву… 
4) В 1920-ті роки зростанням організованої злочинності обернувся … 
5) У 1924 р. президентом США став … 
6) Протягом 1929 – 1933 рр. президентом США був… 
7) Ставши президентом Герберт Гувер висунув програму ….
8) «Чорний вівторок» відбувся… 
9) «Велика депресія» у США тривала протягом… 
10) Поселення безробітних осіб, що втратили жито в період «великої депресії»… 
11) Політика Франкліна Рузвельта отримала назву… 
12) Національний акт про трудові відносини, прийнятий у 1935 р. 
21 листопада Тема: Сполучені Штати Америки у міжвоєнний період. 
Опрацювати § 9. 
Виконати завдання: 1) заповнити таблицю "Внутрішня та зовнішня політика республіканців"; 
2) записати основні особливості "процвітання" в США; 
3) дати оцінку діяльності Рузвельта. 
14 листопада   Узагальнення та тематичний контроль до розділу 2.
Пройти тестування
07 листопада Тема: Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.
Практичне заняття №2.  
Дати відповідь на питання: 1) Які держави відіграли провідну роль в облаштуванні повоєнного світу?; 
2) Які держави були "ображені" або їхні інтереси були проігноровані під час облаштування повоєнного світу. Поясніть свою точку зору. 
3) Які джерела нестабільності міждержавних відносин існували в повоєнному світі? 
24 жовтня  Тема: Джерела нестабільності міждержавних відносин. Версальська система. 
Опрацювати § 7. 
Виконати завдання ІІ (1,2) с. 54
17 жовтня  Тема:  Післявоєнна міжнародна обстановка. Паризька і Вашингтонська конференції.
Опрацювати § 6. 
Виконати завдання ІІ (2,4); ІІІ (1,3) усно. 
Переглянути відео за посиланням https://youtu.be/QUmMBJR0sRo, до 10 хвилин. 
Дати відповідь на питання: Чи можна Версальський мирний договір вважати перемир'ям, а не мирним договором? методом "Прес". 
Скласти таблицю «Договори з союзниками Німеччини» за зразком: 
 Договір           Сен-Жерменський      Нейїський           Тріанонський            Севрський
Дата         
З якою країною
Територіальні втрати
Виконати історичний диктант.
1. Коли і з якою метою було скликано Паризьку мирну конференцію?
2. Які країни не були запрошені до участі в ній?
3. Хто був ініціатором створення Ліги Націй?
4. Які країни відіграли ключову роль на конференції?
5. Коли був підписаний Версальський мирний договір?
6. Якими територіями Німеччина поступалась на користь Франції та Польщі?
7. Якими міжнародними договорами регулювались території західноукраїнських земель?
8. Які країни утворилися після розпаду Австро-Угорської імперії?
9. Які імперії припинили своє існування по завершенню І світової війни?
10. Яким міжнародним договором визнавався суверенітет Китаю?
11. Який документ ліг в основу Версальсько-Вашингтонської системи? Хто був його автором?
12.Яким чином Статут Ліги Націй передбачав запобігти новим збройним конфліктам?


10 жовтня   Узагальнення та тематичний контроль до розділу. 
Пройти тестування
03 жовтня  Тема: Революція в Угорщині. Поразка Німеччини. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. 
Опрацювати § 4. 
Переглянути відеоматеріал
Охарактеризувати німецьку революцію за планом: причини, привід, основні події, результат.
Тренувальна  вправавправа
Пройти тестування
26 вересня Тема:  Економічна та політична кризи в Російській імперії. Російська Революція 1917 р. і Громадянська війна. 
Опрацювати § 3. 
Переглянути  відео
Охарактеризувати революцію за планом: причини, завдання, привід, основні події, результат; скласти тези основних подій громадянської війни та сформулювати підсумки громадянської війни.
19 вересня Тема: Практичне заняття №1Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу.  матеріал для практичного. 
Завдання: 1) Використовуючи фотографії та документи, зробіть висновок про умови перебування військових на передовій. 
2) Які зміни сталися в роки війни в побуті людей? Як змінився статус жінок? 
Складіть план відповіді, використовуючи фотографії.
12 вересня Тема: Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу. Завершення Першої світової війни. 
Опрацювати § 2.  
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=FKzsFgVcODs

Виконати тест:

1.      Де вперше застосовано хімічну зброю?
Верден
Марна
 Іпр
 Львів

.2      Які країни входили до складу Троїстого союзу на початку Першої світової війни?
Німеччина, Франція, Велика Британія
 Німеччина, Австро-Угорщина, Італія
 Німеччина, Австро-Угорщина, Росія
 Німеччина, Італія, Франція

3.     Коли та у якому місті було вбито Франца Фердинанда?
28 червня 1914р. м. Бєлград
 28 липня 1914р. м. Сараєво
 28 червня 1914р. м. Сараєво
 28 вересня 1916р. м. Бєлград

4.      Коли було підписано Комп'єнтське перемир'я? 
21 листопада 1918р.
 11 листопада 1918р.
 11 грудня 1918р.
 21 серпня 1914р.

5.     На якому фронті відбувся прорив під командуванням генерала О. Брусилова?
Західний
 Далекосхідний
 Східний
Закавказький
6.      Які країни входили до складу Антанти на початку війни? 
Росія, Китай, Франція
 США, Росія, Франція
 Франція, Велика Британія, США
 Франція, Велика Британія, Росія
7.    Коли відбулась революція в Росії?
1917р.
 1916р.
1918р.
 1919р.
8.      Яке збройне формування було створено на території України? 
Українська повстанська армія
 Пласт
 Легіон Українських січових стрільців
 Група "За незалежність"
9.      Визначте хронологічні межі Першої світової війни.
1914 - 1918
 1900 - 1907
 1914 - 1915
 1915 - 1918
10. Яка держава прагнула повернути землі Ельзас і Лотарингію?
Бельгія
 Росія
Франція
 Австро-Угорщина

 11. Де вперше були застосовані танки?
12. Яка битва сприяла провалу плану "Блискавичної війни"?

04 вересня Тема: Початок « Великої війни». 
Опрацювати § 1; 
Скласти схему: "Перша світова війна"( причини, характер, ворогуючі сторони, привід, основні події) + На 9-12 балів метод "Прес" Чи можна було уникнути збройного конфлікту між двома військово-політичними блоками





























































































28 травня Тема:  Узагальнення знань за другий семестр
Повторити основні терміни, поняття, дати; § 18-35
27 травня Тема:  Узагальнення знань за перший семестр
Повторити основні терміни, поняття, дати; § 1-17




Всесвітня історія
27 травня Тема: Урок підсумкового узагальнення знань
Пройти тестування







 












                    





Визначні постаті

18 травня  Тема: Григорій Полетика - перший теоретик української окремішності. Опрацювати додаткову літературу, скласти історичний портрет. 
11 травня  Тема: Григорій Полетика - перший теоретик української окремішності. Опрацювати додаткову літературу, підготувати презентацію.
04 травня  Тема: Микола Гоголь. Скласти історичний портрет.
27 квітня  Тема: Микола Гоголь - національний дуалізм української душі в ХІХ ст.
Опрацювати додаткову літературу, підготувати  цікаві факти  життя, сенкан.
20 квітня  Тема: Василь Капніст - слобідський дідич- автономіст, яскравий виразник української справи кінця ХУІІІ - початку ХІХ ст. Опрацювати додаткову літературу. Скласти 10 тестових запитань.
13 квітня  Тема: Василь Капніст - слобідський дідич- автономіст, яскравий виразник української справи кінця ХУІІІ - початку ХІХ ст. Опрацювати додаткову літературу, скласти історичний портрет.
06 квітня  Тема:  Кирило Розумовський. Опрацювати додаткову літературу, підготувати  цікаві факти  життя, хмаринку слів.
23 березня  Тема: Кирило Розумовський - останній гетьман, один з перших автономістів нового часу. Опрацювати додаткову літературу, створити презентацію.
16 березня  Тема: Тема: Пилип Орлик - будівничий всестанової України. Скласти хмару слів та сенкан.
09 березня  Тема: Пилип Орлик  - будівничий всестанової України. Опрацювати додаткову літературу,  підготувати інформаційну картку про діяльність  діяча.
02 березня  Тема: Шведсько -українськийй союз: нездійснена можливість, що мала підстави справдитися. Культура і церква - важіль державного поступу.
Опрацювати додаткову літературу, скласти історичний портрет Івана Мазепи.
23 лютого  Тема: Іван Мазепа - остання спроба відкритого виступу за сеперацію козацької держави.  Опрацювати додаткову літературу, підготувати  цікаві факти  життя, хмаринку слів.
16 лютого  Тема: Йосиф Нелюбович-Тукальський - православний митрополит, який першим освятив боротьбу за державну незалежність. Опрацювати додаткову літературу, скласти  хмаринку слів.
09 лютого  Тема: Йосиф Нелюбович-Тукальський - православний митрополит, який першим освятив боротьбу за державну незалежність. Опрацювати додаткову літературу, підготувати презентацію.
02 лютого  Тема: "Сонце Руїни" Петро Дорошенко. Трикутник смерті: в лещатах Польщі, Криму й Росії. Опрацювати додаткову літературу, підготувати  цікаві факти  життя, хмаринку слів.
26 січня Тема: "Сонце Руїни" Петро Дорошенко - найбільша постать ханського проекту України. Опрацювати додаткову літературускласти історичний портрет.
19 січня Тема: Юрій Немирич - яскравий представник шляхетсько-козацької еліти середини ХУІІ ст. із виразно проєвропейським політичним спрямуванням. 
Опрацювати конспект, скласти історичний портрет.
12 січня Тема: Юрій Немирич - яскравий представник шляхетсько-козацької еліти середини ХУІІ ст. із виразно проєвропейським політичним спрямуванням. 
Опрацювати додаткову літературу, підготувати презентацію.
22 грудня Тема: Українсько- гетьманський монархізм Б. Хмельницького. Опрацювати 
конспект, скласти історичний портрет.
15 грудня Тема: Богдан Хмельницький - уособлення ідеї нової, козацької України. Опрацювати додаткову літературу, підготувати інформаційну картку про діяльність  діяча.
08 грудня Тема: Петро Могила - творець помісної української церкви. Опрацювати конспект, підготувати презентацію.
01 грудня Тема: Петро Могила - творець помісної української церкви. Опрацювати додаткову літературу, підготувати інформаційну картку про діяльність  діяча.
24 листопада Тема: Петро Конашевич-Сагайдачний - перший козацький гетьман-політик. Опрацювати додаткову літературу,  підготувати замітку або репортаж про діяча.
17 листопада Тема: Петро Конашевич-Сагайдачний - перший козацький гетьман-політик.  Опрацювати додаткову літературу, підготувати  цікаві факти  життя.
10 листопада Тема: Василь-Костянтин Острозький - видатний представник української аристократії, некоронований володар України-Русі. Опрацювати додаткову літературу,  скласти хмару слів та сенкан.
03 листопада Тема: Василь-Костянтин Острозький - видатний представник української аристократії, некоронований володар України-Русі. Опрацювати додаткову літературу, підготувати презентацію.
20 жовтня Тема: Князь Данило - творець Галицько-Волинської держави. Опрацювати додаткову літературу, підготувати  цікаві факти  життя, скласти сенкан, хмаринку слів.
13 жовтня Тема: Князь Данило - творець Галицько-Волинської держави. Опрацювати додаткову літературу, скласти історичний портрет.
06 жовтня Тема: Феодосій Печерський. Участь Св. Феодосія в світському житті держави. Опрацювати додаткову літературу, підготувати презентацію.
29 вересня Тема: Феодосій Печерський і формування давньоукраїнської духовності. Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=2vIgILnRzPw
Опрацювати додаткову літературу, скласти історичний портрет.
22 вересня Тема: Володимир Великий - правитель князівської держави. Ярослав Мудрий та його зовнішньополітична діяльність, спрямована на зростання авторитету Київської Русі в тогочасмому світі. Опрацювати додаткову літературу, підготувати повідомлення про цих діячів та цікаві факти їхнього життя, скласти сенкан.

26.05 Підсумковий урок. скласти хмару слів, де згадати діячів, яких ми вчили протягом року та їх діяльність або дещо з біографії. .



    Виконати історичний диктант.

1. Культ особи - це?
А Надмірне звеличення певної особи аж до її обожнювання, перебільшення її ролі та заслуг в історії
Б Засудження всякої діяльності людини
В Висміювання особи в засобах масової інформації
2. Назвіть причини масових репресій 30-х років?
А Суцільна колективізація Б Форсована індустріалізація
В Тоталітарний режим Г Голодомор
3. Перший гучний політичний процес кінця 20-х років?
А Стаханівський рух Б Шахтинська справа
В Справа кобзарів Г Справа УВО
4. В якому році відбувся розстріл українських кобзарів?
А 1928 Б 1930 В 1932 Г 1934
5. Перша хвиля сталінського терору в Україні тривала
А 1928-1931 Б 1929-1931 В 1930-1932 Г 1932-1933
6. «Шахтинська справа» - це
А справа, спрямована проти «старої» національної еліти.
Б суд над 53 спеціалістами вугільної промисловості Донбасу, які нібито займалися шкідницькою діяльністю
В процес над колишніми провідними діячами УНР, серед яких були М. Грушевський, В. Голубович та ін..
7. При НКВС УСРР створено Головне управління виправно-трудових таборів (рос. – ГУЛАГ) було створено
А Червень 1936 р Б Липень 1934 р В Липень 1936 Г Жовтень 1934
8. Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, які характеризують економічне життя України в період радянської модернізації.
1 одержавлення засобів виробництва, перехід приватних підприємств у власність держави
2 швидке створення великого машинного виробництва в усіх галузях господарства
3 економічна система, у якій держава керує економікою.
4 масовий рух трудових колективів із метою піднесення продуктивності праці робітників
А командна економіка
Б націоналізація промисловості
В соціалістичне змагання
Г суцільна колективізація
Д форсована індустріалізація
9. Що призвело до скорочення майже вдвічі кількісного складу КП(б)У в 1938 р. порівняно з 1932 р.?
А Повна зневіра населення в комуністичній перспективі України
Б «великий терор»
В протест комуністів проти Голодомору
Г наростання загрози Другої світової війни
10. В якому році була прийнята Конституція УРСР?
А 1927 Б 1937 В 1938 Г 1932
11. Вищим органом державної влади за Конституцією було проголошено
А Верховну Раду Б Кабінет Міністрів В КПУ Г Раднарком
12. Виберіть з переліку керівників масового терору
А Г.Ягода Б М.Єжов В Л.Берія Г М.Тухачевський Д С.Будьоний Ж В.Блюхер
   













Немає коментарів:

Дописати коментар