8 клас

Історія України
Шановні учні! Обов'язково виконуйте тести, практичні роботи, а також  домашні завдання та надсилайте на мою пошту!!!
Пишіть  розбірливо, вказуйте завдання, яке виконуєте                         

Всесвітня історія нижче
13 жовтня Тема: 8-А Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. 
Опрацювати § 10. 
Виконати завдання під рубрикою "Читаємо й розуміємо" с. 71
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 74
13 жовтня  Тема: Підсумкове оцінювання 8-Б
06 жовтня  Тема: Узагальнення.
Опрацювати § 9
Виконати завдання 2(1), 3, 4 с.67-68.
29 вересня Тема: Культурне життя на українських землях у XVI – першій половині XVII ст.
Опрацювати § 8
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 56. 
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 63 (скласти запитання 
до кросворду).
25 вересня Тема: Церковне життя в Україні першої половини XVII ст.
Опрацювати § 7
Скласти історичний портрет Петра Могили, виконати завдання І (2)  с. 55. 
Виконати завдання історичного диктанту.
1. Берестейська церковна унія була задумана, щоб подолати кризу православної церкви, але насправді привела до ....      .
2. Право підпорядковуватись не своїм єпископам, а безпосередньо патріархові називається ....   .
3. Коли в 1620 р. з Москви через Київ проїжджав єрусалимський патріарх Феофан, то до нього звернулись представники від усього громадянства з проханням ....            .
4. У сан київського митрополита було висвячено ...   .
5. У 1632 р. були укладені так звані " ....    " .
6. 1632 р. митрополитом Київським і Галицьким був затверджений  нащадок молдавського аристократичного роду  .....   .
7.  У 1632 р. завдяки діяльності П. Могили відбулося об'єднання ...  .
8. Після смерті Іпатія Потія греко-католицьким митрополитом став ... .
9. Рутський здійснив реорганізацію ... .
10. Митрополича консисторія це - ... .
11. ... - "батько унії", перший греко-католицький митрополит.

22 вересня Тема: Берестейська церковна унія 1596 року та її наслідки
Опрацювати § 6
Написати 5–6 «коментарів» під уявним постом Іпатія Потія «Ми уклали унію»: 
від прихильників, противників і нейтральних.
Підготувати коротке повідомлення «Берестейська унія: єдність чи розкол?»
18 вересня Тема: Церковні та релігійні проблеми в Україні  першої половини XVI ст.
Опрацювати § 5  
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 26;  І (1,3).
Напиши листа до друга з іншого міста, в якому розкажи, чому ти вступив до братства
або навчаєшся в Острозькій академії.
У листі згадай одну конкретну подію чи деталь з уроку (школа, друкарня, допомога 
бідним, суперечки про віру).
15 вересня Тема: Соціально-економічне становище українських земель у ХVІ ст. Повсякденне життя
Опрацювати § 4. 
Виконати завдання  І (1,2) с. 25
Напиши у вигляді переписки (як у Viber чи Telegram):
Магнат, міщанин і селянин обговорюють ухвалення Литовського статуту 1588 р.
Додай сучасні «емодзі», але щоб зміст залишався історичним.

 
Всесвітня історія
10 жовтня Тема: Підсумкове оцінювання
Виконати завдання

Варіант 1

  1. Напиши наказ (5–6 речень) своїм мореплавцям вирушити в далеку подорож. Поясни, чому відкриття нових шляхів і земель є важливими для держави та як це має збагатити країну й підняти її престиж (4 б).

  2. Створи короткий опис (5–6 речень) своїх вражень від незнайомих людей, їхніх кораблів і зброї. Поділися емоціями: страх, здивування чи цікавість. Поясни, як ця зустріч змінила твоє життя та долю твого народу. (4 б).

  3. Напиши рекламу (5–6 речень) для працівників і покупців. Опиши, які товари ти виробляєш, які переваги має робота на мануфактурі та чому купці з усієї Європи мають саме у тебе замовляти продукцію. (4 б)

Варіант 2

  1. Напиши звернення (5–6 речень) до сучасних мандрівників, у якому поясниш, які труднощі доводилося долати в океані та чому прагнення до нових земель і багатств було таким сильним. Поясни, як відкриття нових територій вплинуло на Європу (4 б).

  2. Склади короткий щоденниковий запис (5–6 речень), у якому розкажи про нові товари, які користувалися попитом у Європі (цукор, кава, тютюн, прянощі). Поясни, як це змінювало торгівлю та сприяло розвитку капіталізм (4 б).

  3. Підготуй коротку новину (5–6 речень) із заголовком про заснування першої мануфактури чи про поширення банківської справи. Передай атмосферу економічних змін і поясни, чому саме ці явища вважають початком доби капіталізму (4 б)

03 жовтня Тема: Суспільні конфлікти раннього нового часу.
Опрацювати § 6
Створи у зошиті «Мапу конфліктів» Ранньомодерної доби 🗺️, поділивши її на 4 частини: соціальні, міські, селянські та релігійні. У кожній частині коротко (1–2 речення) запиши, хто з ким конфліктував, через що та який був наслідок, і прикрась символами (⚔ ⛪ 🌾 🏙).
23 вересня Тема: Зародження капіталістичних відносин. Повсякденне життя західної Європи.
Опрацювати § 5
Мініесе «Чому XVI–XVII ст. вважають початком нової європейської цивілізації?».
16 вересня Тема: Завоювання і освоєння Нового світу європейцями
Переглянути відео
Опрацювати § 4. Виконати завдання ІІ (2); 
Мініесе «Чи можна вважати Конкісту трагедією для індіанців і перемогою для Європи?».
11 вересня Тема: Великі географічні відкриття європейців у ХУ - ХУІ ст.
Опрацювати § 3. 
Виконати завдання  ІІ (2); ІІІ  с.  22 переглянути  відео
 



























27 травня Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання.  
Виконати тест § 49-50, завдання 6 с. 216. Сфотографувати результат та надіслати мені.
20 травня Тема: Практичне заняття Написати есе про Анастасію Скоропадську, Наталію Розумиху (Розумовську) - видатних "старшинок", які доклалися до політичного і культурного життя Гетьманщини.
13 травня Тема: Розвиток української культури у 20-90 роках ХVІІІ ст. 
Опрацювати § 48. 
Скласти карту пам'яті
Виконати завдання ІІ (2); ІІІ (1 або 3)
06 травня Тема: Втручання Російської імперії у внутрішні справи Речі Посполитої, поступова втрата нею політичного суверенітету. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України. 
Опрацювати § 46 - 47 
Виконати завдання І, ІІІ (2) визначити позитивні та негативні зміни у Правобережній Україні внаслідок поділів Речі Посполитої.
Скласти логічний ланцюжок  Причина     Три Поділи Речі Посполитої       Наслідки
29 квітня Тема: Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»).
Переглянути відеовідео
Опрацювати § 45. 
Виконати завдання І, ІІІ (2), 
охарактеризувати повстання "Коліївщина" За планом: причини повстання, мета, керівники, основні події, придушення повстання.

22 квітня Тема: Практичне заняття Визначити(використовуючи витяги з козацьких літописів ХУІІ-ХУІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави.  
Скласти табличку 
Гетьмани                          Способи боротьби
І Скоропадський 
П. Полуботок
Д. Апостол
К. Розумовський
15 квітня Тема: Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.
Опрацювати § 44 (п. 4).
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 188.  
Виконати завдання І
08 квітня Тема: Гетьманщина за урядування Кирила Розумовського. Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. Ліквідація Росією Запорозької Січі.
Опрацювати § 44  
Виконати завдання  (виконується методом «Прес») Чи можна суть політики Катерини ІІ виразити її ж фразою: «Коли в Малоросії зникнуть гетьмани,  треба зробити все, щоб стерти з пам’яті їх та їхню добу»? Доведіть.
Виконати завдання  ІІІ (2)      
Охарактеризуйте наслідки діяльності К. Розумовського,  визначивши всі   «плюси»       та «мінуси» в його діяльності.

Наслідки діяльності К. Розумовського

Позитивні

Негативні

25 березня Тема:  Спроба реформування Гетьманщина за урядування Данила Апостола. Нова Січ.
Опрацювати § 43. Виконати завдання І (1,2); завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 181
18 березня Тема: Імперський наступ на автономію Гетьманщини. 
Опрацювати § 42.
Підготувати розповідь про наказного гетьмана П. Полуботка; 
виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 176
11 березня Узагальнення. Тематичне оцінювання.  
Виконати тест § 40-41, завдання 6 с. 173. Сфотографувати результат та надіслати мені.
04 березня Тема: Розвиток культури наприкінці 50-х рр. ХУІІ – ХУІІІ ст.
Опрацювати § 39, повторити  § 30-41
Виконати завдання І (1) с.170.
Виконати завдання § 40-41 1,2,3 с.171-172.
26 лютого Тема: Практичне заняття. Проаналізувати основні напрямки діяльності Пилипа Орлика і «мазепинців» у еміграції. 
Переглянути презентацію
Дати відповіді на питання з останнього слайду презентації
19 лютого Тема: Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. Опрацювати § 38. Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 162; І с.164.
12 лютого Тема: Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення. Опрацювати § 37. Виконати завдання ІІІ, скласти таблицю: Внітрішня політика   Зовнішня політика
05 лютого Тема: Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове). Іван Сірко. Опрацювати § 35-36.  Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 154. Пройти тестування
29 січня Тема: Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Опрацювати § 34.  Виконати завдання ІІІ (3)
22 січня Тема: Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. Опрацювати § 33.  Виконати 
завдання  І, ІІІ (висловити свою думку у формі есе) 
15 січня Тема: Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. Опрацювати § 32.  Виконати завдання  І (1), ІІІ (2,3). Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 136
08 січня Тема: Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. 
Опрацювати § 31.  Виконати завдання  І (1,3) Пройти тестування
21 грудня Тема: Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва.
 Опрацювати § 30. Виконати завдання І (1,2), ІІ (2) + на 10-12 балів ІІІ(1).
18 грудня  Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Козацька революція середини XVII ст. і війна за суверенітет козацької держави другої половини ХVІІ ст."
14 грудня Тема: Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). 
Скласти історичний портрет Богдана Хмельницького, повторити §§ 19 - 27
11 грудня Тема: Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. Опрацювати § 27.  Виконати завдання І. Переглянути презентацію Пройти тестування
07 грудня Тема: Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Опрацювати § 27. Виконати завдання § 28-29 - 1, створити колаж про історичну подію, зображену на ілюстрації с. 123.
04 грудня Тема: Українсько-московський договір 1654 р. Опрацювати § 26.  Виконати завдання  І, ІІ. Переглянути відео Пройти тестування
30 листопада Тема: Зовнішня політика козацької держави: у пошуку союзників. Опрацювати § 25. Виконати завдання  І (1), ІІ (1),  ІІІ (1,2 - усно, 3 - письмово).
27 листопада Тема: Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. Опрацювати § 24. Виконати завдання І (1,2), ІІ (1), ІІІ (1).
23 листопада Тема: Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. Опрацювати § 23. Виконати завдання І , ІІ ( 1 - заповнити таблицю), 
ІІІ (3 - скласти запитання).
20 листопада Тема: Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Опрацювати § 22. Виконати завдання І (1,2), ІІ (заповнити порівняльну таблицю)
16 листопада Тема: Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. Опрацювати §  20-21. Виконати завдання  І (1,2), скласти  хронологічну
таблицю: Дата  Подія  Результат
13 листопада Тема: Передумови козацької революції. Богдан Хмельницький.  Переглянути  відео Опрацювати § 19.   Виконати завдання  під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 80;  І (1,2),  
9 листопада Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Становлення козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)»  Виконати тест § 17-18, завдання 5 с. 79. Сфотографувати результат та надіслати мені.
6 листопада Практичне заняття. Військове мистецтво, традиції й побут ураїнського козацтва.  Опрацювати § 17-18. Виконати завдання 2, 3, 4. +  На 10-12 балів  написати історичне есе "Образ козацького лідера-борця за права козацтва".
26 жовтня  Тема: Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». Опрацювати § 16. 
Виконати завдання під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 71; завдання І (1,3), ІІІ (2).
23 жовтня  Тема: Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. Опрацювати § 15. Виконати 
завдання І; ІІІ (1). Переглянути презентацію
19 жовтня  Тема: Козацькі повстання кінця ХVІ ст. Опрацювати § 14 п.3. Виконати завдання І (1,3); ІІІ.
16 жовтня  Тема: Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. Опрацювати § 13 п. 5, 14 п.1,2. 1) Дати відповідь на питання: Які факти свідчать про те, що виникнення реєстрових козаків сприяло перетворенню козацтва на окремий стан українського суспільства? 2) Визначити правильне чи неправильне твердження
1. Козацтво виникло в середині ХУІ ст.
2. Козак - татарський вершник на коні.
3. Наявність Дикого Поля сприяла появі козацтва.
4. Клейноди - аркуші паперу, склеєні клеєм.
5. Козаки були набожними людьми.
6. Булава - символ гетьманської влади.
7. Курені - довгі прямокутні будинки, вкриті очеретом, де жили козаки.
8. Козацькі човни були великими і неманевреними.
9. На січовому майдані стояла церква св. Дмитра.
10. Першу Січ побудував Дмитро Вишневецький.
3) Написати есе на тему: "Ми - нащадки козаків".

12 жовтня Тема: 


18 вересня  Практичне заняття. Виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом. Опрацювати § 4скласти замітку про Литовські статути (5 речень).

Проаналізувати зміст І, ІІ та ІІІ Литовських статутів, визначити їх зміст. пояснити значення.
 Джерела повідомляють

Із першого Литовського статуту про відповідальність за образу державних урядників (1529 р.)

…Правитель обіцяє нікого не карати заочно, навіть якби це торкалося образи його гідності і якщо хтось на когось несправедливо робив, сам буде за це відповідати…

…недоведена підозра княжат, панів хоружних, шляхти, містян не буде каратися… інакше ніж після доведення в суді за правом християнським, коли привід і сутність скоєного з’ясовані будуть, не будуть подолані захистом, як передбачено звичаями і правом християнським відповідно до важкості або легкості скоєного. І також якби хтось, обмовляючи будь-кого, вимагав позбавлення гідності, страти або позбавлення майна, тоді той, хто звинувачував, але не довів цього, сам має бути підданий цьому покаранню…

?    Робота в парах. Обговоріть і визначте, чи вважаєте ви справедливим названі в джерелі норми розгляду звинувачення в правопорушеннях і покарання за них. Поясніть свою точку зору.

Із другого Литовського статуту про права шляхти на уряди в державі (1566 р.)

Також ми, правителі, обіцяємо й присягаємо, що в державі Велике князівство Литовське на світські й духовні посади жодні іноземці призначатися не будуть; усі ми й нащадки наші великі князі литовські мають призначати лише представників давніх родів Великого князівства Литовського й земель, які йому належать. А якби хтось з іноземців за свої заслуги з нашої ласки оселився тут, то він стане обивателем Великого князівства, що несе службу земську цій державі. Проте на гідності й будь-які посади духовні або світські вони не мають бути обрані…

…простих людей над шляхтою не підвищувати, …і урядів наших простим людям давати не маємо, а шляхті обіцяємо… за службу їх нам, правителям, відповідно до корисності їх гідності й уряди надавати та в службі нашій зберегти, як вірних наших підданих…

?    Робота в парах. Обговоріть і визначте, які права в наведеному джерелі гарантувалися шляхті.

Із другого Литовського статуту про права жінок (1566 р.)

Теж обіцяємо і наказуємо княгинь, пань, вдів, княжних, панянок, дівок-шляхтянок і всякого іншого стану походження земського… зберегти їх при вольностях їх і силою ні за кого їх давати не маємо без волі їх, за кого захочуть, за того вільно піти…

Коли б яка дівка без волі батьківської або материнської йшла заміж, така втрачає право на посаг і на маєтки батьківські і материнські, а якби одна була в батька, тоді отчизна до родичів переходить мимо такої дівки…

…Яка б дівка або вдова, будучи стану шляхетського, маючи маєтки батьківські або материнські, пішла заміж за простого стану чоловіка, не шляхтича, така від усіх маєтків своїх… назавжди відлучається, але ті маєтки мають до родичів відійти, а після вдови — до дітей і теж до родичів її, а такі діти, як і родичі, матимуть такій дівці або вдові за ті маєтки її віддати суму грошей, згідно з рахунком статутовим…

Робота в парах. Обговоріть і визначте обсяг прав, які статут гарантував жінкам.

Із третього Литовського статуту про статус підкоморських судів* (1588 р.)

Підкоморський суд — становий шляхетський суд із розгляду межових земельних спорів, запроваджений Другим Литовським статутом 1566 р.

…Встановлюємо, що в кожному повіті має бути підкоморський присяжний суд, обраний з осіб, які мешкають у ньому. Він має бути сформований з чотирьох обраних обивателями цієї землі осіб: судді, підсудка, писаря і земських…

В усіх суперечках земельних і межових підкоморський суд має приймати рішення… [У випадку розгляду суперечок лише суд вирішує], хто на землі має залишатися, а хто — сплатити за шкоду; скарги представників будь-якого стану й представників простих людей, усі доведені шкоди, підтверджені доказами відповідно до закону, не відкладаючи на пізніший час, розглядаються судом, і на них видається лист із рішенням, скріплений печаткою й рішенням суду…

Якщо кому зі складу підкоморського суду або самим підкоморним заподіяно шкоду, то постраждалий має сторону противну, відповідно до цього статуту, закликати до відповіді у відповідній установі.

?    Робота в парах. Обговоріть і визначте, чи можна стверджувати, що підкоморський суд сприяв правовому вирішенню земельних спорів. Чому?

Третій Литовський статут про відповідальність за вбивство (1588 р.)

а)   …якби котрий шляхтич… людину простого типу вбив, і був на гарячій крові схоплений… тоді того шляхтича-вбивцю горлом карати (стратити — Авт.);

А якби шляхтич сказав, що вбив без умислу… захищаючись від вбитого… тоді від страти і відповідальності буде звільнений.

б)   …якби простого типу люди наші… вбили шляхтича або шляхтянку… всі [винні] мають бути страчені… А якби де умисно здійснили пограбування дому шляхетського з розбоєм і вбивством, тоді всіх тих, на кого позивач покаже, покарати стратою…

?    Робота в парах. Обговоріть і визначте, як у Литовському статуті захищалося людське життя від зазіхань на нього. Пояснити причини відмінностей. 



Всесвітня історія 
28 травня Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства»
Пройти тестування
21 травня Тема: Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. 
Опрацювати § 34. 
Виконати завдання 1 - с. 186
14 травня Тема: Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії. 
Опрацювати § 33. 
Виконати завдання І (1), ІІІ  - с. 185
 07 травня Тема: Узагальнення. Тематичний контроль.
Пройти тестування
30 квітня Тема: Практична робота. Європейські держави та США в епоху Просвітництва. 
Опрацювати § 32. 
Виконати завдання 1 (заповнити таблицю по 5  дат), 2.
23 квітня Тема: Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. 
Опрацювати § 31. 
Виконати завдання  І (3) - с. 179, ІІ (2).
Заповнити пропуски в тексті
Головною причиною війни північноамериканських колоній за незалежність прагненням………зберегти свою владу.
"Бостонське чаювання"  це - ......
У травні 1775 р. зібрався  ІІ…………конгрес.
Збройні сили американців очолив………
4 липня ……..р. конгрес прийняв «Декларацію незалежності»   складену……
Мирний договір США та Англії підписали в Парижі в……році.
Американська Конституція була прийнята в …….р.
Законодавча влада належала………
Главою виконавчої влади був………..
Судову владу очолював…………
16 квітня Тема: Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. 
Опрацювати § 30. 
Виконати завдання  І (6) - с.172, ІІ (2)
09 квітня Тема: Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. Російська імперія. 
Опрацювати § 28, 29.
Виконати завдання І (1,2 - с. 159; І (1,4) - с. 165 - на 8-9 балів, 
+ ІІ (2) - с. 165 та ІІІ - с. 159 на 10-12 балів
26 березня Тема: Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. Освічений абсолютизм. 
Опрацювати § 26, 27.
Виконати завдання І - с. 145; с. 140 -Діємо: практичні завдання; с.153 - І (8); ментальну карту по § 27
19 березня Тема: Узагальнення. Тематичний контроль. 
Виконати тест § 25, завдання 6 с. 139. Проходимо тестування, робимо скрін та надсилаємо мені результат.
12 березня Тема: Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина ХVII –ХVІІІст) 
Опрацювати § 23.
Виконати завдання 1)  ІІІ (1) - 135, 
2) заповнити схему с. 129 "Криза Речі Посполитої" 
3) заповнити таблицю "Поділи Речі Посполитої" с. 133.
05 березня Тема: Московське царство. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.. Практична робота: обґрунтувати судження про суперечливий характер реформ Петра І. 
Опрацювати § 22.  
Переглянути відео
Виконати  завдання І, ІІІ (1). 
27 лютого Тема: Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. 
Опрацювати § 20, 21. 
 Виконати  завдання під  рубрикою "Діємо; практичні завдання" с. 105, завдання І (1,2,3) - с. 114; І (1,2,3) - с. 122,
ТЕСТИ
1. Васальна залежність Кримського ханства від Османської імперії була встановлена в :
А) 1478
         Б) 1441
         В) 1572
         Г) 1385
2. Дорадчий орган при ханові називався:
А) калга
Б) Диван
В) уряд
Г) муфтій
3. Як називались заступники хана:
А) калга і муфтій
Б) муфтій і бей
В) нуреддин і бей
Г) Калга і нуреддин
4. Голова мусульманського духовенства називався:
А) Бей
Б) муфтій
В) муедзин
Г) патріарх
5. Територіально країна  поділялась на:
А) ханства
Б) повіти
В) бейлики
Г) воєводства
6. Кримське ханство припинило своє існування :
А) 1782 р.
Б) 1763 р.
В) 1783 р.
Г) 1873 р. 

20 лютого   Узагальнення. Тематичний контроль. Пройти тестування
13 лютого Тема: Практична робота: Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учениці/учня). 1) Скласти історичний портрет. 2) Опрацювати § 18 , завдання 4 - с. 102, § 19 завдання 1(2 -розташувати події на шкалі часу - с. 103).
06 лютого Тема: Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин.
Опрацювати § 17.  Виконати  завдання під рубрикою "Діємо; практичні завдання" 
с. 95, завдання І (1,2,5), + на 10-12 балів - ІІІ. 
30 січня Тема: Річ Посполита: шляхетська демократія. Опрацювати § 16.  Виконати  завдання І (1,6);  ІІІ (2). Пройти тестування
23 січня Тема: Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія.
Опрацювати § 13.  Виконати  завдання  під рубрикою "Діємо; практичні завдання" 
с. 69; І . Пройти тестування
16 січня Тема: Володіння Габсбургів. Опрацювати § 13.  Виконати  завдання під 
рубрикою "Діємо; практичні завдання" с. 68.
09 грудня Тема: Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». Опрацювати § 15. Виконати завдання під рубрикою "Діємо; практичні завдання" с. 80, завдання І (а); ІІІ (1 - скласти історичний портрет). Переглянути відео
19 грудня Тема: Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство». 
Опрацювати § 14.  Виконати  завдання І (1,7); ІІ (1); ІІІ (2).
12 грудня Тема: Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV.  Опрацювати § 12.  Виконати  завдання під рубрикою "Діємо; практичні 
завдання" (створити карту пам'яті) - с. 63; І (1,2,3). Скласти таблицю "Релігійні війни"
План характеристики Характеристика
Причини
Учасники війн
Привід
Перебіг подій
05 грудня Тема: Узагальнення. Тематичний контроль. Виконати тест § 11, завдання 5 тема "Високе Відродження. Реформація в Західній Європі". Сфотографувати результат та надіслати мені.  Завдання 1, 2 с. 58.
28 листопада Тема: Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) Переглянути відео-урок Пройти  тестування
21листопада Тема: Культура бароко. Народження нової європейської науки. Опрацювати § 8-9 п.3.4. Переглянути відео
Виконати завдання: скласти таблицю

Вчений

Зміст відкриття

 

Значення відкриття

 

 

 



14листопада Тема: Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. Опрацювати § 8. Підготувати презентацію про одного з діячів: Леонардо да Вінчі; Мікеланджело Буонарроті; Тиціана Вечелліо; Рафаеля Санті; Альбрехта Дюрера; Пітера Пауля Рубенса; Дієго Веласкеса; Харменса ван Рейна Рембрандта.
07листопада Тема: Поширення Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. Опрацювати § 7. Виконати завдання І (1,3) Напишіть есе за темою «Уроки поширення Реформації і Контрреформації в Європі». Як написати есе Есе — прозаїчний твір невеликого обсягу й вільної композиції, що виражає індивідуальні враження та міркування з конкретного приводу або питання й свідомо не претендує на вичерпну відповідь. 1. Ознайомтеся з матеріалом, за яким (або використовуючи який) вам необхідно підготувати есе. 2. Продумайте, які думки та ідеї ви прагнете висловити та в якій формі. 3. Дотримуйтеся рекомендованої структури есе: 1) Вступ (орієнтовно 1 абзац) має розкривати головну ідею есе, що відповідає темі. 2) В основній частині (орієнтовно 2 абзаци) викладаються аргументи, докази й пояснення на підтримку головної ідеї. 3) У висновках (орієнтовно 1 абзац) наводяться підсумкові думки щодо ідеї, яку було розкрито у творі. 4. Запишіть текст есе в чорновому варіанті. Проаналізуйте його зміст, композиційну побудову, логічність, послідовність, внесіть необхідні зміни. 5. Складіть остаточний варіант.
24 жовтня Тема: Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. Опрацювати § 6Виконати  завдання І (1,2); під рубрикою "Діємо: практичні завдання" с. 33 - укласти ментальну мапу "Реформація в Західній Європі".































26 травня Тема: Внесок України у формування європейської цивілізації. Опрацювати § 51-52. 
Написати коротке есе "Внесок України у формування європейської цивілізації" 
24 травня Тема: Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства.  Підготуйте презентацію, вказавши основні події цього часу, діячів, досягнення культури.















Немає коментарів:

Дописати коментар